Bucuresti

Cea mai bună saltea pentru dureri de spate

Cea mai bună saltea pentru dureri de spate

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 saptamani si 1 zi
Vizualizari
112

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Dacă te-ai confruntat vreodată cu dureri de spate sau suferi constant de acest disconfort, știi cât de greu îți poate fi să te descurci cu activitățile zilnice, dar mai ales cu somnul. Medicii au stabilit de multă vreme că există o relație de cauzalitate între durerile de spate și calitatea somnului: durerile și disconfortul pot face mai dificil pentru tine să adormi sau să te bucuri de o odihnă profundă.

În același timp, calitatea scăzută a somnului poate agrava durerile de spate. Pentru ca acestea să nu mai stea în calea unui somn bun, îți prezentăm o serie de sfaturi care se pot aplica în funcție de poziția ta preferată de dormit.

Cum să dormi dacă ai dureri de spate

Vestea bună pentru cei care suferă de dureri de spate este că pot avea un somn bun dacă fac câteva schimbări ale rutinei din timpul nopții. Asta include și potențiale modificări ale poziției preferate de dormit.

Ajustează-ți poziția de somn!

Una dintre cele mai bune modalități de a aborda durerile de spate, în special cele asociate cu somnul, este să îți ajustezi poziția de dormit. De asemenea, trebuie să analizezi care sunt cele mai bune saltele care îți permit să te odihnești așa cum trebuie, în funcție de poziția preferată de somn. Iată câteva sfaturi!

1. Dacă dormi pe spate:

Dormitul pe spate este considerat în general a fi cel mai bun pentru ameliorarea durerilor. Cei care dorm pe spate își mențin coloana vertebrală într-o poziție neutră. Asta înseamnă că greutatea corpului nu va presa anumite vertebre și nu va provoca tensiune.

Specialiștii au ajuns la concluzia că dormitul pe spate distribuie uniform greutatea corporală pe suprafața saltelei și minimizează tensiunea din punctele de contact. Acest lucru asigură, în același timp, și o poziționare normală a organelor interne.

Dormitul pe spate poate fi și mai benefic dacă dormi cu genunchii ușor ridicați. Îți poți menține această poziție pe tot parcursul nopții pur și simplu prin așezarea unei perne sub genunchi. Chiar dacă în prima noapte s-ar putea ca această poziție să îți pară inconfortabilă, încearcă din nou, cu o pernă diferită, până ajungi la nivelul tău optim de confort. Motivul pentru care ridicarea genunchilor se poate dovedi utilă este că permite coloanei vertebrale să ajungă la curbura naturală. În plus, dacă nu ai o pernă suficient de fermă care să îți mențină poziția gâtului, poți să încerci să rulezi un prosop mai gros și să îl așezi sub gât, pentru a ajuta coloana vertebrală să stea firesc.

2. Dacă dormi pe o parte:

În timp ce dormitul pe spate este probabil cel mai simplu mod de a ajunge la poziția naturală a coloanei vertebrale, dormitul pe o parte poate funcționa și el. Dacă această poziție ți se pare mai confortabilă, iată un sfat! Încearcă să așezi o pernă între genunchi! Acest lucru va facilita alinierea coloanei vertebrale și astfel durerile de spate vor fi atenuate.

Cei care dorm pe o parte trebuie să evite să doarmă cu genunchii îndoiți spre față (sau în ceea ce se numește poziția fetală). Potrivit specialiștilor, poziția fetală duce la o distribuție neuniformă a greutății corporale pe suprafața saltelei. Acest lucru poate provoca dureri de spate și de articulații. Dacă te trezești în timpul nopții și constați că ești în această poziție, îndreaptă-ți gâtul și întinde-ți genunchii! Sau, pur și simplu, întoarce-te pe spate!

3. Dacă dormi pe burtă:

Dormitul pe burtă este probabil cea mai proastă opțiune pentru cei care se confruntă cu dureri de spate. Această poziție pune multă presiune pe coloana vertebrală și pe mușchii care o înconjoară. De asemenea, aplatizează curbura naturală a coloanei vertebrale. În plus, dormitul pe burtă te obligă să îți întorci gâtul în stânga sau în dreapta, ceea ce poate provoca dureri la nivelul gâtului, umerilor și părții superioare a spatelui.

Pentru cei care sunt obișnuiți să doarmă pe burtă, cel mai bun mod de a-și îmbunătăți poziția este să așeze o pernă mică sub abdomen. Acest obicei ajută la menținerea spatelui ușor arcuit și a coloanei vertebrale curbate în mod natural. Așadar, durerile din zona lombară pot fi ameliorate considerabil, însă acest truc nu va ajuta neapărat la durerile de gât. Într-adevăr, soluția ideală este să încerci o altă poziție de dormit.

Tipuri de dureri de spate

Dureri matinale de spate: se întâmplă să te trezești cu senzație de rigiditate și durere la nivelul coloanei vertebrale? Durerea de spate de dimineață este o afecțiune frecventă. În unele cazuri, aceasta indică un diagnostic medical grav, dar poate fi generată și de alegerea greșită a saltelei sau a pernei. De asemenea, durerea matinală de spate poate fi cauzată de o poziție greșită de dormit.

Duuerile acute de spate sunt mai frecvente în primele ore ale zilei. De cele mai multe ori, acest disconfort este concentrat în partea inferioară a spatelui. Faptul că această afecțiune este atât de frecventă la începutul zilei indică rolul semnificativ pe care îl are calitatea somnului.

Într-adevăr, cea mai frecventă cauză a durerilor de spate de dimineață este postura proastă în timpul nopții. Aceasta pune presiune asupra coloanei vertebrale și o face să se aplatizeze sau să se comprime. Cu toate acestea, în unele cazuri, durerile de spate matinale pot fi legate și de discopatii degenerative, care duc la deteriorarea vertebrelor.

Dureri nocturne de spate: în timp ce unii oameni suferă de dureri de spate la trezire, alții se luptă cu ele pe tot parcursul nopții. Durerea de spate nocturnă poate apărea brusc, chiar dacă o persoană nu are nicio problemă în timpul zilei.

Durerea de spate nocturnă este de obicei concentrată în partea inferioară a spatelui și poate fi cauzată de o serie de factori. Printre cele mai frecvente motive se numără bolile coloanei vertebrale, inclusiv boala degenerativă a discurilor. Afecțiuni precum scolioza, care modifică curbura coloanei vertebrale, pot avea, de asemenea, un impact major. Pentru aproximativ 5% dintre cei care au dureri lombare, problema de bază poate fi o afecțiune cronică sau sistemică.

În comparație cu durerile de spate de dimineață, cele nocturne sunt mai puțin probabil cauzate de o experiență de somn slabă. Cu toate acestea, dacă te răsucești și te foiești noaptea în mod frecvent și ai dureri și disconfort din ce în ce mai mari, acesta poate fi un semn că dormi pe o saltea nepotrivită.

Nu lăsa durerile de spate să îți afecteze somnul!

În concluzie, durerile de spate și somnul slab merg adesea mână în mână, însă simple schimbări în stilul de viață pot pune capăt acestui cerc vicios. Asigură-te că ai o saltea cu o fermitate corespunzătoare, care să îți ofere sprijinul necesar pentru oase și musculatură. În plus, încearcă să dormi pe spate sau pe o parte! Acestea sunt două poziții care ajută la alinierea corectă a coloanei vertebrale.