Bucuresti

De ce este bine să mănânci fructe deshidratate?

De ce este bine să mănânci fructe deshidratate?

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 luni si 1 saptamana
Vizualizari
300

Voteaza & Distribuie

Prezentare

O alimentație echilibrată înseamnă inclusiv un consum variat de fructe și legume, însă în sezonul rece nu orice fruct este disponibil în stare proaspătă. Fructele pot fi păstrate conservate prin deshidratare, pentru o perioadă mai lungă de timp, având și un gust excepțional. În plus, consumul regulat al acestora are efecte extraordinare asupra stării generale de sănătate.

Datorită faptului că pot fi păstrate astfel, o largă varietate de fructe este disponibilă în lanțurile mari de magazine, precum și în mediul online – poți găsi, de exemplu,alimente bio online de la Obio. De ce este bine să le consumi? Vei descoperi în rândurile de mai jos câteva dintre beneficiile unei diete bogate în astfel de produse.

Aduc aport substanțial de nutrienți

Procesul de deshidratare înseamnă eliminarea apei din conținutul fructelor și, pe cale de consecință, cantitatea de substanțe nutritive, vitamine și minerale este mai mare pe unitatea de produs. În acest mod, devine un real avantaj faptul că varietatea și cantitatea de fructe ingerate pot fi mai mari, fără a simți o exagerare în consum. Un alt beneficiu este că organismul poate digera mai rapid fructele conservate astfel.

Întăriresc sistemului imunitar

Unul dintre motivele pentru care fructele deshidratate sunt considerate alimente superioare este acela că au o influență puternică asupra întăririi sistemului imunitar. Acest lucru este posibil datorită cantității mari de antioxidanți pe care o conțin. Antioxidanții sunt compuși moleculari nutritivi – vitamine, minerale, enzime – care contribuie la susținerea integrității celulare în fața atacului radicalilor liberi produși în mod natural de organism. În plus, vitaminele și mineralele prezente în fructele deshidratate, în combinație cu nutrienții oferiți de o dietă sănătoasă și practicarea activităților sportive, ajută organismul să lupte eficient împotriva infecțiilor și a bolilor.

Susțin dezvoltarea unei sarcini sănătoase

Unul dintre cele mai bune fructe pentru o sarcină sănătoasă este curmala. Aceasta conține cantități importante de potasiu și fier, este bogată în fibre, asigurând un tranzit intestinal ușor, esențial în prevenirea riscului apariției unui avort spontan având ca principală cauză constipația. De asemenea, ajută la dilatarea cervixului, facilitând astfel o naștere ușoară, cu evitarea inducerii travaliului și un travaliu de scurtă durată.

Sunt parte integrantă a unei diete echilibrate

Pentru că sunt bogate în fibre, fructele deshidratate dau senzația de sațietate care poate dura câteva ore bune, ajutând astfel la evitarea servirii gustărilor – nesănătoase de multe ori. O altă influență extraordinară a anumitor fructe – cum ar fi curmalele, prunele, caisele sau stafidele – este asupra metabolismului. Îmbunătățirea metabolismului înseamnă arderi mai intense, energie și stare de bine și scăderea în greutate.

Au efecte benefice asupra organismului

Fructele deshidratate contribuie la sănătatea colonului și, prin conținutul de fibre prebiotice, ele contribuie la dezvoltarea acelor culturi de bacterii necesare unei digestii optime și unei eliminări normale a reziduurilor. Anumite fructe, precum prunele, sunt bogate în vitaminele A, K și potasiu, fiind recunoscute și utilizate încă din antichitate ca laxative naturale. De asemenea, prunele uscate sunt excelente în combaterea instalării premature a osteoporozei. Conținutul bogat în antioxidanți influențează pozitiv și sănătatea inimii, caisele fiind excelente în combaterea hipertensiunii și a palpitațiilor, iar fructe precum afinele previn apariția cheagurilor de sânge în sistemul circulator.

Dacă sunt consumate regulat, ca parte a unei diete variate, fructele deshidratate au o influență fantastică asupra sănătății și stării de bine a organismului. Ca în orice alt aspect al vieții, nu este indicat excesul și nici transformarea acestora în sursa principală de nutrienți. E important să știi că o dietă echilibrată înseamnă 60% carbohidrați, 25% grăsimi și 15% proteine. Încearcă, pe cât îți este posibil, să eviți fructele îmbibate în diferite formule zaharoase, oricât de apetisant ar arăta, având mare grijă la posibilele reacții alergice.

Sursa foto: piqsels.com/en/public-domain-photo-izzmw