Bucuresti

Diferente campanii PPC in Google vs. Facebook

Diferente campanii PPC in Google vs. Facebook

Detalii

Categorie
Stiri Tehnologie
Modificat
acum 4 saptamani si 6 zile
Vizualizari
98

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Google Ads - cea mai mare platforma pentru PPC marketing

Tot mai multe business-uri profita de avantajele publicitatii pe Google si Facebook pentru a obtine vizibilitate maxima, pentru a atrage atentia potentialilor clienti si pentru a-si creste vanzarile. Astfel de campanii implica strategii care se pliaza pe specificul fiecarei platforme si sunt instrumente valoroase de marketing pentru afacerile moderne.

Daca vrei ca publicul tinta sa afle mai usor despre brandul tau, este important sa prioritizezi publicitatea online si sa te diferentiezi de concurenta, investind in performanta. Anunturile online te ajuta sa iti cresti portofoliul de clienti si notorietatea brandului, dar si sa ramai in memoria utilizatorilor, mai ales daca folosesti campanii de Retargeting.

Google Ads sau Google Adwords este cea mai mare si cea mai populara platforma pentru campaniile de PPC (Pay per Click). Google este cel mai utilizat motor de cautare din lume, inregistrand nu mai putin de 5 miliarde de cautari zilnic si zeci de mii de cautari in fiecare secunda. Tocmai de aceea, Google Ads este cea mai buna platforma pentru publicitate in cazul brandurilor care isi doresc vizibilitate.

Intr-o campanie de publicitate Google Adwords, sunt utilizate cuvinte cheie si expresii care sa corespunda cu interogarile de cautare ale utilizatorilor, iar mai multi factori duc la afisarea anunturilor in varful rezultatelor generate de Google. Platesti de fiecare data cand cineva apasa pe anunt, de aici si denumirea „Pay per Click”.

Exista mai multe moduri prin care poti sa iti promovezi brandul pe Google Ads, de exemplu anunturi grafice, care pot aparea pe site-uri si aplicatii sub forma de imagini, videoclipuri si multe altele. Reteaua de cautare este o alta modalitate de a promova un brand. In acest caz, sunt afisate anunturi in baza cuvintelor cheie si afacerea ta poate sa apara in primele rezultate afisate de Google.

Facebook Ads te ajuta sa targetezi comportamentul si preferintele consumatorilor

Facebook este reteaua de socializare cu cei mai multi utilizatori din lume. Reclamele Facebook sunt platite, la fel ca reclamele Adwords, fiind afisate in feed-uri de videoclipuri, in sectiunea marketplace, pe Instagram si chiar in casuta de mesaje. De regula, anunturile pe Facebook sunt utilizate pentru a creste vizibilitatea unui brand.

Anunturile pe Facebook sunt similare cu cele de pe Google, avand obiectivul comun de a promova un brand in mediul online. Spre deosebire de Adwords, care te ajuta sa ajungi la clienti prin intermediul unor cuvinte cheie, reclamele Facebook iti afiseaza brandul in feed-ul persoanelor interesate, in baza comportamentului si preferintelor acestora. Cu alte cuvinte, Adwords te ajuta sa gasesti clienti noi, iar Facebook ii ajuta pe clienti sa te gaseasca, in baza intereselor si comportamentului online al acestora.

Google vs. Facebook – ce alegi?


Intre cele doua tipuri de publicitate exista diferente si asemanari. Ambele platforme au o audienta uriasa, deci ambele tipuri de campanii PPC pot sa iti aduca rezultatele pe care le urmaresti. Exista mai multe criterii de care trebuie sa tii cont cand alegi intre Facebook si Adwords, cum ar fi specificul brandului tau.

De exemplu, persoanele care au nevoie de servicii de reparatii vor cauta mai degraba pe Google decat pe Facebook o firma specializata. Facebook este o platforma de socializare, unde cumparaturile nu sunt neaparat o proprietate. Daca vrei conversii imediate, e posibil ca Google Ads sa fie cea mai buna solutie. Daca, in schimb, vrei sa ajungi la oameni in functie de comportamentul si preferintele lor, de istoricul achizitiilor si intentiile de cumparare, Facebook Ads ar putea sa fie solutia potrivita, intrucat te ajuta sa targetezi comportamentul consumatorului.

O campanie Optimized te poate ajuta sa iti concretizezi obiectivele si sa oferi brandului tau vizibilitate pe cele mai populare platforme. Impactul campaniilor Adwords si Facebook Ads poate fi maximizat in urma unui audit si prin monitorizare constanta. Fiecare tip de campanie are avantaje multiple, iar cel mai bine ar fi urmezi recomandarile profesionistilor in campanii de publicitate PPC, care te vor ajuta sa faci cea mai potrivita alegere pentru business-ul tau.