Bucuresti

Stil de viață sănătos: Cum ai grijă de inima ta?

Stil de viață sănătos: Cum ai grijă de inima ta?

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 zile si 6 ore
Vizualizari
43

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Deoarece este întotdeauna mai ușor de prevenit o afecțiune decât de tratat, stilul de viață sănătos este recomandat pentru fiecare persoană, indiferent de gen sau de vârstă. Această afirmație este și mai adevărată când vine vorba de sănătatea inimii și a sistemului circulator, deoarece Organizația Mondială a Sănătății [1] a clasificat bolile cardiovasculare ca fiind principala cauză de deces la nivel global. Având în vedere că multe dintre afecțiunile cardiovasculare existente pot avea numeroși factori de risc asociați cu stilul de viață nesănătos, în continuarea acestui articol vom menționa câteva metode și sfaturi pentru o inimă cât mai sănătoasă.

4 metode și sfaturi pentru o inimă sănătoasă


De la diete echilibrate la exerciții fizice și analize medicale, există numeroase metode prin care poți să îți menții inima într-o stare optimă de funcționare. Mai mult decât atât, toate cele menționate mai jos sunt ușor de realizat și de implementat în rutina zilnică, fără a fi nevoie astfel de schimbări drastice. Câteva dintre cele mai importante metode pentru a avea o inimă cât mai sănătoasă includ:

Dietă sănătoasă din punct de vedere cardiovascular


O dietă sănătoasă și echilibrată este compusă din mai multe produse și alimente cum ar fi fructe și legume, cereale integrale și diferite semințe. Pe lângă faptul că aceste alimente oferă vitaminele și nutrienții necesari inimii pentru a funcționa corespunzător, acestea susțin și sănătatea cardiacă prin reducerea colesterolului, a inflamației și a tensiunii arteriale ridicate. Evitarea alimentelor procesate și a celor bogate în sare, zahăr și grăsimi poate reduce riscul de apariție al anumitor probleme și afecțiuni, ceea ce înseamnă că trebuie reduse drastic sau chiar evitate anumite alimente bogate în sodiu cum ar fi șunca, baconul sau cârnații și alimentele de tipul fast-food.

Exerciții fizice regulate


Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) [2], activitatea fizică nu numai că îmbunătățește nivelul colesterolului, aceasta ajută și la menținerea în limite normale a tensiunii arteriale și a greutății corporale.
Indiferent de nivelul de activitate, orice mișcare este mai bună decât deloc. Pentru persoanele inactive și cele care au un stil de viață sedentar, acestea pot începe prin intervale scurte de exerciții, crescând apoi intensitatea și durata, odată cu trecerea timpului. OMS recomandă ca adulții să efectueze cel puțin 150 de minute de activitate moderată pe săptămână, care poate include mersul pe jos într-un ritm mai rapid și urcatul scărilor sau alte activități care pot crește ușor ritmul cardiac.

Efectuare regulată a analizelor de sânge


Analizele de sânge oferă medicului informații importante despre sănătatea inimii și nu numai. Pentru a fi la curent cu orice posibilă modificare sau potențial factor de risc, este recomandat să efectuezi analize de sânge regulate care pot include atât cele specifice inimii cât și cele recomandate adițional de către medicul specialist. Pentru verificarea bolilor cardiace este recomandat ca adulții să verifice regulat nivelul seric al grăsimilor cum ar fi colesterolul total, colesterol LDL, colesterol HDL și trigliceridele.

Menținerea unei greutăți corporale normale


Pe lângă faptul că obezitatea și supraponderabilitatea pot crește riscul de apariție al unor afecțiuni severe, acestea pot amplifica și probabilitatea de dezvoltare a unor afecțiuni cardiovasculare, cum ar fi hipertensiunea arterială. Chiar dacă menținerea unei greutăți corporale normale poate fi dificilă în unele cazuri, adoptarea unui stil de viață mai sănătos care include dietă echilibrată și exerciții fizice ar putea oferi ajutorul necesar pentru obținerea unui indice de masă corporală corespunzător.

Având în vedere prevalența și severitatea afecțiunilor de inimă, asigură-te că te adresezi unui medic specialist dacă ești de părere că ai un stil de viață nesănătos sau dacă ești de părere că prezinți anumiți factori de risc semnificativi. În funcție de rezultatele obținute medicul specialist îți poate recomanda un tratament personalizat care poate include printre altele și simple schimbări ale stilului de viață sau tratamente medicamentoase.


Referințe:
  1. “Cardiovascular Diseases.” World Health Organization, World Health Organization, who.int/health-topics/cardiovascular-diseases#tab=tab_1.
  2. “How to Take Care of Your Heart Health.” World Health Organization, World Health Organization, 14 Feb. 2020, who.int/philippines/news/feature-stories/detail/how-to-take-care-of-your-heart-health.


Sursa foto: shutterstock.com