Bucuresti

Tips & Tricks: Cele mai bune sfaturi pentru o vedere excelentă până la adânci bătrâneți

Tips & Tricks: Cele mai bune sfaturi pentru o vedere excelentă până la adânci bătrâneți

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 2 saptamani si 2 zile
Apartine de
Spitalul de Oftalmologie Infosan
Vizualizari
77

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Vederea este, probabil, cel mai de preț dar cu care te-ai născut. Simțul cu ajutorul căruia te poți orienta în spațiu, te poți deplasa, munci, citi sau bucura de soare sau de creațiile artistice ale omenirii este, de multe ori, considerat ca ceva normal, ca un bonus al naturii. Însă, doar cei care au probleme grave cu vederea ți-ar putea spune că ar da orice doar să poată privi din nou lumea din jur.

Schimbările în starea de sănătate a ochilor tăi se pot petrece gradual și, de cele mai multe ori, nu vei avea nici un semn de alarmă în acest sens. De aceea, este esențial să mergi în mod regulat la control la un oftalmolog pentru a lua măsuri din timp dacă acestea se impun. Dacă ești din București te poți programa la clinica de oftalmologie Infosan, unde vei beneficia de consultații complete cu aparatură de ultimă oră și medici de top.

Dar, cum prevenția este mama sănătății, iată care sunt cele mai importante 3 sfaturi pentru a-ți menține ochii într-o formă bună pentru toată viața


  • Alege să porți ochelari de soare de calitate vara și eventual o pălărie sau șapcă cu cozoroc

Cu siguranță abia aștepți vara cu bucuriile sezonului estival, plaja, ștrandul și marea fiind doar câteva din destinațiile pe care nu le vei rata. Însă lumina solară nu este un prieten prea bun pentru ochii tăi așa cum nu este nici pentru pielea ta. Dacă pe cea din urmă o poți proteja cu o gamă variată de creme cu factori diverși de protecție, ochelarii de soare rămân un accesoriu obligatoriu pentru zilele însorite.

Razele ultraviolete (UV) pot avea efecte destul de grave asupra ochilor, deoarece pot declanșa cataracte sau degenerescenței maculare, boli care, deși tratabile, aduc o limitare a capacității și acuității vizuale.

Alege o pereche de ochelari de soare care sunt certificați că pot bloca peste 99% din spectrul razelor UV și nu te opri doar asupra stilurilor care sunt la modă sau arată bine. Deși pot fi mai scumpe, modelele certificate asigură o protecție sigură și ar fi indicat să le porți chiar dacă ai lentile de contact. De asemenea, o pălărie cu boruri largi sau o șapcă cu cozoroc în zilele cu soare puternic nu ar trebui să-ți lipsească din garderobă.

  • Protejează-ți ochii de lumina albastră a ecranelor

Azi, ecranele sunt prezente pretutindeni, în aproape toate aspectele vieții. Telefoanele inteligente, tabletele, laptopurile sau monitoarele de mari dimensiuni sunt gadgeturile în jurul cărora se petrece o mare parte din timpul unei zile. Dar, privitul continuu asupra lor poate avea efecte nocive asupra ochilor, care se pot traduce în: vedere încețoșată, dificultate de a focaliza obiectele de la distanță, sindromul de ochi uscat, cefalee, toate acestea însoțite de dureri ale mușchilor gâtului, spatelui sau umerilor datorate poziției fixe la birou.

De aceea, ar fi util să mergi cât mai des la oftalmolog pentru controlul de rutină și a te asigura că nu ai nevoie de lentile sau de schimbarea celor pe care le ai deja. În plus, poți opta pentru o pereche de ochelari de protecție special concepuți pentru ecranele computerelor sau un tratament special al lentilelor celor de vedere cu un strat împotriva luminii albastre emise de aceste device-uri.

Foarte important este să-ți acorzi pauze regulate dacă ai un job static ce implică lucrul intensiv pe computere. În mod ideal, ar trebui să faci o pauză de circa 1 minut la fiecare 20-30 minute lucrate, timp în care să nu te uiți la ecran, ci să privești în altă parte, de preferință pe fereastră spre un punct cât mai îndepărtat în zare și să clipești cât mai des.

  • Alege să menții o dietă echilibrată

Sănătatea în general și cea a ochilor în mod special pornește de la alimentație. Introdu în dieta ta elemente precum luteina, Zincul, vitaminele C și E, Omega-3, cunoscute că protejează și previn problemele asociate cu înaintarea în vârstă, cum ar fi cataracta.

De asemenea, alege să mănânci mai puține mâncăruri de tip fast-food sau procesate, ori zahăr în exces și alege legume și fructe proaspete, pește oceanic, ouă, nuci, fasole, citrice. O dietă echilibrată și sănătoasă elimină și riscurile asociate cu obezitatea sau diabetul de tip II care sunt una din principalele cauzele de afecțiuni oculare sau chiar de orbire în cazul adulților.

Așadar, sănătatea ochilor este o comoară de preț pentru care merită să faci unele mici ”sacrificii” asigurându-le o protecție adecvată și un stil de viață sănătos.

Sursa foto: pixabay.com