Bucuresti

Vrei să începi un magazin online? Iată ce trebuie să știi

Vrei să începi un magazin online? Iată ce trebuie să știi

Detalii

Categorie
Stiri Tehnologie
Modificat
acum 4 saptamani si 4 zile
Vizualizari
125

Voteaza & Distribuie

Prezentare

În ziua de azi, prezența în mediul online este nu doar necesară, ci indispensabilă. Perioada de pandemie ne-a arătat tuturor că poți avea un magazin online, fără a deține neapărat unul fizic, deoarece orice poate fi vândut și cumpărat online, chiar și numai cu telefonul în mână. Dacă vrei să-ți deschizi un magazin online, înseamnă că știi deja ce vrei să vinzi și probabil ai deja un plan de afaceri conturat. Iată mai jos un ghid cu tot ce trebuie să știi, ca să începi un shop online.

Stabilește încă de la început conceptul, forma de autorizare și bugetul

Cu siguranță ai analizat nevoia pieței sau ai avut o idee de afacere ce pornește de la o pasiune, și ai dorit să o materializezi, atunci când te-ai decis să deschizi magazinul online. Conceptul, cel care dă naștere business-ului și care te ajută să creezi un brand de succes, este chiar ADN-ul afacerii. Pentru a te diferenția pe o piață atât de extinsă, trebuie să o faci însă prin specificul produselor, printr-un concept care nu mai există sau prin alegerea unei nișe foarte distincte, căreia să-i adaugi și valoare educațională prin informații utile pe site, pentru consumator. În plus, pentru a face comerț electronic trebuie să ai o firmă, deci poți alege forma juridică în funcție de mărimea, afacerii, produsele comercializate, numărul de angajați și planurile tale de viitor.

Setarea magazinului

Pașii următori pentru crearea unui magazin virtual includ alegerea unui nume, achiziționarea domeniului de hosting (de tip e-commerce) și personalizarea. Configurarea tehnică a magazinului include, pe lângă design și responsivitate pentru desktop și mobil, și integrarea unor unelte de Marketing sau a unui procesor de plăți online. Alege o platformă care permite crearea unui design personalizat pentru magazinul tău online, astfel încât să atragă atenția utilizatorilor și să devină memorabil pentru potențialii clienți. Platforma e-commerce este practic fundația magazinului online, unde se vor regăsi produsele pe care le vinzi, instrumentele de marketing, vânzări, stocuri și toate informațiile necesare care conving clientul să facă o achiziție și simplifică procesul de cumpărare.

Integrează funcționalitățile necesare

Când te gândești la crearea unui magazin online nu te vei limita doar la vânzarea de produse livrate prin curier, ci poți integra un e-shop la cheie prin care să-ți vinzi produsele, cu plasare în coș. În plus, pentru tine este extrem de util să integrezi un soft de gestiune complet, care să aibă funcționalități multiple:
  • Gestionarea automată a stocurilor, în timp real;
  • Gestionarea vânzărilor, de oriunde de pe teren, direct de pe telefonul mobil;
  • Generarea de rapoarte și facturi detaliate, pe categorii de produse;
  • Gestionarea fluxului de aprovizionare și a documentelor de livrare.

Asigură-te că ai incluse toate aceste funcționalități atunci când alegi un magazin online la cheie, pentru că îți va ușura activitatea astfel încât să te poți concentra pe vânzări și de modalitățile de creștere a afacerii.

Alege furnizorii de produse și de servicii

Dacă firma ta nu produce ea singură produsele pe care urmează să le comercializezi, trebuie să îți alegi cu grijă furnizorii, deoarece în acest fel îți poți câștiga încrederea clienților încă de la început. În privința furnizorilor de servicii, adică în primul rând de procesatorii de plăți, de exemplu PayPal, Netopia MobilPay, LibraPay, EuPlatesc sunt câteva din cele care operează și pe piața din România. E important ca operatorul ales să permită plata atât a celor cu card de debit cât și de credit, pentru a-ți permite accesul la o plajă mai mare de clienți. Tot acum trebuie să te decizi asupra firmelor de curierat cu care vrei să lucrezi, și să optezi pentru o platformă de e-commerce care să permită integrarea mai multor firme, de exemplu.

Optimizează SEO

Activitățile de optimizare sau de îmbunătățire a afișării site-ului pentru motoarele de căutare se modifică frecvent în mediul online, deci trebuie să știi să le urmărești și să te adaptezi la fel de rapid. Folosește-te de instrumentele profesioniste de optimizare și de găsire a cuvintelor cheie pentru a analiza ce fel de conținut te va propulsa într-un ranking mai bun. Pentru menționările din Social Media vei avea nevoie de un tool special de Social Listening.

Fie că te-ai hotărât să lucrezi pe cont propriu sau să folosești soluția unui magazin online la cheie, cu toate funcționalitățile și softul de gestiune inclus, asigură-te că aceasta va include toate configurările de care ai nevoie. Pe măsură ce afacerea ta se dezvoltă, poți insera și alte personalizări dorite.

Sursa foto: pexels.com/photo/person-using-a-smartphone-5077039/