Bucuresti

3 strategii de marketing și vânzări online pe care le poți aplica acum

3 strategii de marketing și vânzări online pe care le poți aplica acum

Detalii stire

Categorie
Stiri afaceri - economie
Modificat
acum 4 saptamani si 3 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
300

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Ca orice proprietar al unui business online îți dorești vânzări și, implicit, să faci profit. Bineînțeles, pentru a avea profit, trebuie să ai clienți. Iar pentru a avea clienți, ai nevoie de promovare. Toate business-urile care vor să funcționeze, să crească și să se mențină pe piață se folosesc de promovare și aplica strategii de marketing și vânzări online care să le ajute în atingerea obiectivelor de business. Așadar, provocarea ta este să faci (mai mult sau mai puțin) aceleași lucruri precum competitorii tăi, dar mai bine decât o fac ei. Trebuie să găsești instrumentele necesare pentru a te diferenția de aceștia în fața clienților potențiali.

În cele ce urmează vom discuta despre 3 strategii de marketing în vânzări care te ajută să-ți eficientizezi campaniile de promovare pentru magazinul tău online.

Vestea bună?

Le poți implementa chiar din acest moment.

1. Mai bine nișat, decât mediocru
Foarte mulți antreprenori la început de drum se gândesc că trebuie să dețină un portofoliu mare de produse și să acopere cât mai multe nevoi și cerințe din piață. Cu alte cuvinte, aceștia vor încerca să concureze cu jucătorii de top din piață, să ofere prețuri mai mici (faimoasa bătaie în prețuri) și… să iasă în pierdere. Este una dintre cele mai mari capcane ale pieței online. Dar dacă vrei să eviți stocurile blocate și pierderea de bani și timp, identifică produsele profitabile din portofoliul tău și alege să te concentrezi pe promovarea acestora.

Cum poți face acest lucru?

- Creează categorii speciale cu produsele de top în magazinul tău;
- Asigură-te că toate produsele au o descriere completă, ușor de citit;
- Promovează produsele mai des pe rețelele de socializare (Facebook, Instagram etc.), newslettere, website. Încearcă să aduci mereu ceva diferit;
- Nu neglija partea de SEO și promovarea prin Google Ads;
- Identifică și colaborează influencerii/ liderii de opinie relevanți, pentru a atrage mai repede audiențe noi, interesate de produsele tale;
- Creează conținut pe blog în care să prezinți beneficiile produselor, cum se folosesc etc.;
- Creează ghiduri de utilizare pentru produse, pe care să le adaugi în landing page-uri dedicate sau chiar printate, în colete.

De ce atâtea acțiuni pentru niște produse care deja se vând?

Pentru că astfel câștigi încrederea potențialilor clienți, iar în timp te vei putea poziționa ca specialist în nișa/ pe produsele tale vedetă.


2. Dă-i Cezarului ce-i al Cezarului - promoții, reduceri, cadouri
Reduceri, promoții, cadouri surpriză în colete… cine le poate refuza?

Adevărul este că și clienții tăi le adoră. Fie că ai produse care funcționează bine sau stocuri care nu se mișcă, nu strică niciodată să pornești campanii de reduceri. În special în anumite perioade din an, precum 1 Martie, Paște, Back to School, Black Friday, aniversarea magazinului tău etc.

Cum să organizezi campanii de reduceri în mod corect?

În primul rând, campania trebuie să se desfășoare pe o perioadă determinată. În caz contrar, dacă produsul tău este mereu la reducere, clientul va deveni suspicios privind calitatea reală a acelui produs. În al doilea rând, asigură-te că te folosești de toate instrumentele de comunicare (rețele sociale, email marketing, website) de care dispui, pentru a comunica și evidenția ofertele din magazin.

De exemplu, în platforma Gomag, te poți folosi de Hello Bar, bannere, pop-ups, marcaje promoționale etc., pentru a comunica mai ușor ofertele tale clienților și vizitatorilor. Vestea bună este că toate aceste acțiuni sunt ușor de realizat, în baza unor reguli stabilite de tine, prin câteva clicuri. Și nu în ultimul rând, fii etic în campaniile tale. Asigură-te că oferi reduceri reale. Astfel, vei câștiga încrederea clienților care nu numai că vor reveni în magazinul tău, dar te vor și recomanda altor clienți potențiali.

3. Alege canalul potrivit pentru a te promova
Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, LinkedIn, Google… unde trebuie să îți promovezi business-ul?

Adevărul este că nu există un răspuns general valabil pentru orice business. Ceea ce funcționează bine pentru un business, s-ar putea să nu funcționeze la fel pentru un altul. Așadar, trebuie să testezi, pornind de la avatarul de client.

Iată câteva ponturi:

- Începe prin a te promova pe toate canalele de interes, nu investi mii de euro de la început deoarece ești în perioada de testări;
- Măsoară rezultatele obținute și costurile implicate pentru fiecare achiziție de client, pe fiecare canal folosit;
- Identifică acele canalele cu cel mai bun profit și maximizează-ți eforturile de timp și bani în acea direcție;
- Rămâi prezent și pe restul canalelor și folosește-le ca suport.

Pont: Nu vei putea vinde mereu din prima

Ca să vinzi acum trebuie să: ai produsul potrivit + clientul potrivit + momentul potrivit

Din păcate, sunt dese cazurile în care cel puțin unul dintre factorii de mai sus nu se sincronizează. Chiar dacă nu vei putea vinde din prima, poți face lucrul acesta data viitoare.

Iată cum:

  • Captează adrese de email - oferă o reducere, voucher, cadou etc., și gândește o strategie de email marketing prin care să trimiți secvențe de email-uri cu subiecte de interes, care să aibă legătură între ele.
  • Fă remarketing pentru a readuce în site persoanele care te-au vizitat și care nu au cumpărat.

Ce trebuie să faci acum?

Aplică aceste strategii de marketing și vânzări online, testează, analizează și optimizează rezultatele. Iar dacă îți dorești un magazin online pregătit să îți ofere toate instrumentele de care ai nevoie pentru a vinde mai ușor, testează platforma Gomag!

Sursa foto: gomag.ro