Bucuresti

Ce trebuie să știi despre conectarea caselor de marcat electronice la serverele ANAF

Ce trebuie să știi despre conectarea caselor de marcat electronice la serverele ANAF

Detalii stire

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 2 saptamani si 4 zile
Vizualizari
76

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Mai mulți operatori economici care au obligația de a utiliza case de marcat pentru înregistrarea vânzărilor și pentru emiterea de bonuri fiscale caută răspunsuri la diferite întrebări despre procedura de conectare la serverele ANAF. Astfel de întrebări sunt generate de contextul în care casele de marcat cu jurnal de hârtie au fost înlocuite de casele de marcat cu jurnal electronic, iar trecerea s-a făcut treptat de la intrarea în vigoare a regulilor.

Comercianții care nu au înlocuit vechile case de marcat riscă sancțiuni mari. De asemenea, aceștia trebuie să își conecteze casele de marcat electronice la serverele ANAF. Termenele au fost prelungite timp de mai mulți ani, pentru ca toate firmele mici și mijlocii care utilizează case de marcat să își conecteze dispozitivele respective la serverele ANAF.

De ce se conectează casa de marcat la serverul ANAF?

Atât ANAF, cât și Ministerul Finanțelor Publice au depus eforturi pentru a definitiva cât mai curând proiectul de conectare al caselor de marcat la ANAF. Pentru marii contribuabili, termenul limita a fost data de 30 iunie 2021, în timp ce operatorii economici din categoria contribuabililor mici și mijlocii au timp să își conecteze casele de marcat la serverele instituției până pe 30 noiembrie 2021. Operatorii economici care nu respectă termenele pot fi amendați cu până la 10.000 lei.

Operatorii economici care utilizează case de marcat electronice au obligativitatea de a le conecta la serverele ANAF pentru a trimite direct informațiile. Datele sunt transmise rapid către aceste servere, ceea ce permite o simplificare a relației cu organul de administrare fiscală. În plus, se reduce considerabil riscul de evaziune fiscală. Deci, odată conectate la serverul ANAF, casele de marcat transmit automat datele fiscale către instituția competentă.

Cum se face conectarea casei de marcat la serverul ANAF?

Operatorii economici care folosesc case de marcat în zone în care au acces la internet trebuie să demareze procedura de conectare a aparatului la sistemul informatic MF-ANAF. Software-ul casei de marcat trebuie să fie actualizat, după care se va identifica tipul de conexiune la internet (Wi-Fi/LAN/GPRS). Atât pentru realizarea procedurii de conectare, cât și după efectuarea acesteia, operatorii economici trebuie să se asigure că au în permanență conexiune la internet în locația în care este utilizată casa de marcat. Tipul de conexiune la internet diferă în funcție de modelul casei de marcat. În magazinul online Casedemarcat.eu se găsesc mai multe tipuri de case de marcat, cu modul GPRS, modul Wi-Fi sau care pot fi conectate la echipamente opționale inclusiv prin LAN.

Cum se alege casa de marcat potrivită?

Casa de marcat se alege în funcție de mărimea afacerii și a activității, de numărul de produse din inventar și de capacitatea de stocare a datelor în format electronic. Alte aspecte care i-ar putea interesa pe operatorii economici sunt tipul de conexiune la internet și posibilitatea de conectare la alte dispozitive. După achiziționarea unei case de marcat electronice de la un distribuitor autorizat, operatorii economici au obligația de a conecta aparatul la serverele ANAF pentru a transmite în timp real datele înregistrate de casa de marcat.