Bucuresti

Să păstrăm distanțarea fizică și să reducem interacțiunea, atât de necesare în aceste vremuri!

Să păstrăm distanțarea fizică și să reducem interacțiunea, atât de necesare în aceste vremuri!

Detalii articol

Social links
Categorie
Articole / anunturi mancare si bautura
Modificat
acum 6 luni si 5 zile
Vizualizari
200

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Nu există client care să nu fi așteptat cel puțin o dată minute în șir ca să apară un ospătar care să-i ia comanda. Este o situație frustrantă, pe care nici clienții, nici restaurantele nu și-o doresc.

Din fericire, această problemă des întâlnită poate fi rezolvată folosind un simplu sistem de apelare a personalului de servire, denumit Ajutordeospătar. Principiul de funcționare este foarte simplu: atât pe mese, cât și în bucătărie, există un mic dispozitiv cu butoane prin care se pot apela brățările purtate de ospătari. Folosirea unui astfel de sistem are o mulțime de avantaje, atât pentru client, cât și pentru restaurant.

Servire eficientă și de calitate

Clienții se hotărăsc ce să comande în mod diferit: unii știu exact, chiar și fără să consulte meniul, alții au nevoie de câteva minute bune, consultă tot meniul, îl închid fără să-și dea seama, absorbiți de conversație, fără să se fi hotărât. Un ospătar pierde timp prețios în încercarea repetată de a lua comanda și poate deveni chiar supărător, tot întrebând clientul dacă s-a hotărât. Astfel din start relația ospătar-client este compromisă fără ca una din părți să fie rău intenționată. Sistemul Ajutordeospătar lasă libertatea clientului de a da comanda în momentul în care s-a hotărât și îl scutește pe ospătar de insistență și de drumurile inutile.

Rapiditatea servirii

Orice client își dorește să fie servit cât mai rapid și orice manager de restaurant își dorește să fie ocupate mesele de cât mai multe ori într-o zi. O situație concretă este prânzul: angajații au la dispoziție maxim o oră (in realitate, chiar mai puțin), așa că timpul de așteptare este un criteriu important în alegerea restaurantului. De cealaltă parte, proprietarul restaurantului nu are decât o plajă de timp de 2-3 ore în care își dorește un grad de ocupare cât mai mare. Folosirea sistemului Ajutordeospătar scurtează timpul pe care un client îl petrece în restaurant și crește numărul de ocupări ale mesei.

Creșterea numărului de comenzi

De multe ori, clientul va începe să se uite după ospătar abia în momentul în care își termină băutura și pot trece minute bune până reușește să se facă remarcat, să i se ia comanda și apoi să-i fie adusă la masa, ceea ce înseamnă timp irosit, iar timpul costă. Sistemul de apelare scurtează întreg procesul, ospătarul fiind anunțat imediat că trebuie sa ia o noua comandă.

Clienții sunt încurajați să comande mai mult

Se poate întampla, spre exemplu, ca un client să vrea să mai comande o cafea, un desert sau o băutură pe parcursul sau la sfârșitul mesei, însă ospătarul, știind că a onorat deja comanda la acea masa, nu îi mai acordă atenție. Așteptând 4-5 minute fără să fie observat, clientul se poate răzgândi, mai ales dacă trebuie să își întrerupă conversația. De cele mai multe ori această comandă este pierdută. În schimb, dacă are în față, la îndemână, un buton, care în mod intuitiv cere practic să fie apăsat, clientul poate chema ospătarul foarte simplu.

La îndemână pentru client

Sunt cazuri în care clienții ar dori să cheme ospătarul, însă nu o pot face din diverse motive. Sunt întâlniri de afaceri care nu pot fi întrerupte pentru a striga după ospătar sau o cină romantică care nu trebuie deranjată sau pur și simplu o masă între prieteni unde unul comandă discret apăsând butonul în încercarea de a mai sta pentru "ultimul rând, pe bune! ". Sistemul își găsește utilitatea și în cazinouri, unde clientul, care e concentrat la masa de joc, allege sa nu mai comande decât să stea să-l urmărească pe ospătar pentru încă o băutură.

Elimină drumurile inutile

Ospătarii sunt ocupați adesea fără sens în încercarea de a fi atenți și la mesele de după colț, cele din separeuri sau cele de pe terasă. Situația este și mai frustrantă atunci când clientul realizează că are paharul gol chiar după ce ospătarul a plecat și mai pot trece minute bune până acesta se întoarce. Acest sistem de apelare are avantajul că oferă o metodă de comunicare imediată, chiar și în lipsa unui contact vizual direct între client și personalul de servire.

Instalare facilă

Sistemul Ajutordeospătar este alcătuit din dispozitive de apelare (butoane), așezate pe mese sau bucătărie și brățări purtate de personalul de servire, butoanele și brățările comunicând prin unde radio.

Comenzile pierdute fie pentru că ospătarul nu e prezent, fie pentru că nu observă semnele clienților, înseamnă, la finalul zilei, încasări mai mici pentru restaurant și frustrare pentru clienți. Sistemul Ajutordeospătar nu înlocuiește personalul de servire. Rolul său este acela de a asigura servicii mai bune, așa încât ospătarii să fie mai eficienți, iar clienții mai mulțumiți.

Mai multe informații despre acest sistem de apelare sunt disponibile la www.ajutordeospatar.ro sau pagina de Facebook Ajutordeospatar.