Bucuresti

Tot ce ar trebui să ştii despre Ashwagandha sau ginsengul indian

Tot ce ar trebui să ştii despre Ashwagandha sau ginsengul indian

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 1 saptamana si 3 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
73

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Denumirea acestei plante vine din sanscrită de la “ashwa” care se traduce prin “cal” şi “ghanda” care se traduce prin “miros” şi ar însemna “mirosul şi puterea unui cal”, ceea ce face aluzie la utilizarea de bază pentru susţinerea vitalităţii şi a libidoului, dar şi la mirosul ei puternic. Totodată, denumirea în latină a acestei plante este “somnifera”, adică “inducerea somnului” şi se referă la utilizarea tradiţională ayurvedica a plantei pentru a îmbunătăţi somnul.

Ashwagandha, sau ginsengul indian, este o plantă care poate combate stresul şi ajuta la echilibrarea organismului.

De unde provine Ashwagandha

Ashwagandha este de fapt un arbust de dimensiuni mici, scurt şi îndesat, uşor de recunoscut după frunzele catifelate şi florile în formă de clopot care dau fructe de pădure portocalii asemănătoare cu roşiile mici. Provine din subcontinentul Indian, din zonele mai aride ca India, Sri Lanka sau Pakistan. Se mai întâlneşte în unele părţi din Africa şi în Carolina de Nord şi de Vest.

De la această plantă se foloseşte rădăcina recoltată toamna, când nivelul fitochimicalelor benefice este la cote maxime.
Ashwagandha este un adaptogen Adaptogenii sunt plante care întrunesc trei proprietăţi: nu sunt toxici, reduc stresul şi ajută organismul să se adapteze şi, deloc în ultimul rând, au efecte benefice generale asupra sănătăţii generale. Pentru că are toate cele trei calităţi menţionate, Ashwagandha este un produs adaptogen şi contribuie echilibrul multor sisteme din organism.

Ashwagandha şi medicina indiană

Este folosită în medicina tradiţională indiană ca o rasayana, adică o plantă care promovează longevitatea, fericirea şi vitalitatea. Rădăcina este uscată şi măcinată şi se administrează sub formă de pulbere copiilor mici şi persoanelor în vârstă ca tonifiant şi adjuvant al bunăstării generale. Pentru că are un gust amar, se poate amesteca cu miere şi lapte şi lua înainte de culcare.

Ashwagandha - o plantă cu numeroase beneficii

Ashwagandha este populară pentru efectele benefice pe care le are în menţinerea elasticităţii pielii şi a articulaţiilor, a greutăţii corporale normale, a vitalităţii, a activităţii cognitive până la adânci bătrâneţi şi a sănătăţii sistemului nervos. Totodată, este un tonifiant eficient pentru memorie şi funcţiile hormonale care susţin echilibrul energetic al corpului. Are efecte benefice în combaterea insomniei şi creşterea calităţii somnului, dar şi pentru a crea un echilibru între corp şi emoţii.

Ashwagandha - Ginsengul indian

Pentru că oferă un suport adaptogen asemănător ginsengului siberian, Ashwagandha se mai numeşte şi ginsengul indian, fără a avea însă vreo legătură cu această plantă. În vreme ce Ashwagandha calmează şi ajută organismul să facă faţă mai uşor stresului, Ginsengul susţine energia şi creşte rezistenţa organismului. Vom vedea în continuare câteva dintre beneficiile administrării de Ashwagandha.

Reglează ritmul producerii hormonului de stres

În situaţii de stres, glandele suprarenale produc hormonul de stres numit cortizol. Acesta are rolul evolutiv de a mobiliza corpul pentru un răspuns de genul “luptă sau fugi” pentru a te salva în faţa unui pericol iminent. Este momentul în care sunt eliberate resurse pentru luptă sau pentru fugă. Cortizolul îşi are propriul ritm natural, crescând dimineaţa pentru a ajuta organismul să facă faţă nevoilor zilnice, şi scăzând seara pentru a pregăti corpul de somn şi regenerare. Stresul constant, presiunile financiare, temerile, ştirile negative - toate activează în mod regulat răspunsul la stres şi au impact asupra sistemului nervos. Ashwagandha, însă, promovează un nivel normal de cortizol şi reduce procesele inflamatorii stimulate de stres.

Are efecte benefice asupra sistemului nervos

Sistemul nervos este vital pentru sănătatea şi bunăstarea generală a organismului, iar Ashwagandha susţine structura şi funcţia acestuia, promovând o activitate cognitivă sănătoasă. De asemenea, pentru că reglează ritmul cortizolului, creează o dispoziţie calmă şi echilibrată şi are efecte benefice asupra persoanelor care suferă de oboseală.

Îmbunătăţeşte sănătatea sistemului reproducător

Suprarenalele joacă un rol esenţial în sistemul endocrin, funcţiile lor fiind necesare pentru supravieţuire în detrimentul funcţiilor de reproducere. Prin urmare, ca răspuns la stres, scade în mod natural producţia şi fertilitatea spermei şi este afectat echilibrul hormonal şi, totodată, fertilitatea la femei. Astfel, corpul ajunge să producă cortizol în loc de testosteron, estrogen sau progesteron - hormonii de reproducere. Ashwagandha contribuie la menţinerea unui nivel normal de cortizol şi permite organismului să elibereze resursele pentru producerea hormonilor necesari în reproducere.

Sursa foto: unsplash.com