Bucuresti

Anunt Diamant Bucuresteni.ro - publicitate online

Site-ul bucuresteni.ro este un site care doreste sa promoveze evenimentele din Bucuresti si nu numai, sa puna la dispozitia utilizatorului cea mai performanta harta electronica a Bucuresti-ului, si in acelasi timp sa ofere posibilitatea firmel...
https://www.bucuresteni.ro/site/publicitate/

5 verificări necesare pentru orice șofer care pleacă la drum iarna

5 verificări necesare pentru orice șofer care pleacă la drum iarna

Detalii stire

Categorie
Stiri auto / moto
Modificat
acum 1 an si 1 luna
Apartine de
DWF
Vizualizari
258

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Deși iernile de la noi sunt tot mai blânde, experiența anilor anteriori a demonstrat că vremea din acest anotimp poate face oricând surprize neplăcute, iar astfel de situații nu trebuie să te ia pe nepregătite. Recomandarea este valabilă și în cazul șoferilor care pleacă la drum iarna și care trebuie să-și pregătească mașina în mod adecvat, chiar dacă afară pare că ar fi primăvară.

Pentru a evita eventuale probleme ce pot apărea pe parcursul unei astfel de călătorii, se impun câteva verificări de rigoare ale mașinii, pe care ți le prezentăm în cele ce urmează.

Caracteristicile anvelopelor


Dacă nu ai făcut-o încă, este necesar să echipezi mașina cu anvelopele de iarnă, atât pentru o deplasare în siguranță cât și pentru a proteja anvelopele de vară, care se uzează ușor la temperaturi constante sub 7 grade Celsius. Ca să alegi anvelopele de iarnă ideale pentru mașina ta, trebuie să ții cont de dimensiunea jantelor, dar și de condițiile de drum din zonele în care urmează să te deplasezi.

Astfel, pentru deplasările în zonele montane sau alte regiuni în care ninge des, ai nevoie de un set de anvelope mai performante, marcate cu simbolul unui fulg de zăpadă încadrat de un munte cu trei piscuri (3PMSF). Pentru deplasările în zone cu condiții mai blânde, poți folosi anvelope de iarnă cu marcajul M+S, care atestă faptul că acestea au fost testate și sunt omologate pentru a fi folosite pe carosabil cu zăpadă și /sau noroi. De asemenea, tot pentru astfel de condiții, poți folosi și anvelope all season.

Lichidul de parbriz


Importanța lichidului de parbriz este scoasă mai mult în evidență pe parcursul sezonului rece, deoarece instalația de spălare este folosită mai des din cauza stropilor da apă și noroi. De aceea, trebuie să te asiguri că ai suficient lichid de spălare în rezervor, pentru că în caz contrar riști să rămâi fără vizibilitate din cauza stropilor de pe parbriz.

Instalația de climatizare


Dacă pe timpul verii poți aduce temperatura din mașină la un nivel suportabil și prin simpla deschidere a geamurilor, iarna ai neapărat nevoie de instalația de climatizare, pentru a asigura confortul termic. Așadar, este necesară și o verificare a acestei instalații, iar odată cu ea se verifică și nivelul lichidului de răcire. Dacă acesta este la limita minimă sau chiar sub această limită, se completează, fără a depăși semnul care marchează pragul maxim.

Sistemul de iluminat


Ca și parbrizul, farurile mașinii se murdăresc ușor în această perioadă, din cauza stropilor de noroi. Prin urmare, trebuie să te asiguri că acestea sunt curate înainte de a pleca la drum și să le cureți dacă este cazul. Totodată, este necesară verificarea bunei funcționări a farurilor, precum și a reglajului acestora. Dacă un bec este ars sau unul dintre faruri nu funcționează în parametri normali, nu ar trebui să pleci la drum înainte de a remedia defecțiunea.

Tensiunea bateriei


Este cunoscut faptul că temperaturile scăzute pot afecta funcționarea bateriei mașinii, mai ales dacă aceasta este utilizată de mai mult timp. De aceea, multe dintre bateriile uzate cedează în sezonul rece, și nu ai vrea să ai parte de o astfel de surpriză neplăcută când pleci la drum lung. Se impune astfel și o verificare a bateriei, pentru a stabili dacă aceasta funcționează în parametri normali. Poți face această testare cu ajutorul unui voltmetru, măsurând mai întâi tensiunea cu motorul oprit și apoi cu motorul în funcțiune.

În primul caz, se opresc și toți consumatorii înainte de măsurarea tensiunii, iar dacă valoarea indicată de aparat este sub 12 V, e semn că bateria s-a uzat și trebuie înlocuită. În ceea ce privește testarea cu motorul pornit, dacă tensiunea este sub 13,8 V, este posibil ca alternatorul să aibă o problemă, din cauza căreia bateria nu se încarcă în mod corespunzător.

Dacă nu ai timpul necesar sau crezi că te depășesc aspectele tehnice, poți să apelezi la un centru de mentenanță auto, unde mecanicii vor efectua gama completă de verificări și vor remedia eventualele probleme depistate.

Sursa foto: Unsplash.com

Anunt Diamant Euroinstal

Euroinstal Bucuresti - este un jucător important în domeniul instalațiilor termice, sanitare și de ventilație, cu o experiență de peste 24 ani în domeniu.
https://euro-instal.ro