Bucuresti

Regulile Incoterms 2020. Modificări aduse față de ultimul update

Regulile Incoterms 2020. Modificări aduse față de ultimul update

Detalii stire

Categorie
Stiri auto / moto
Modificat
acum 1 luna si 2 saptamani
Apartine de
DWF
Vizualizari
88

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Regulile Incoterms sunt utilizate la nivel mondial în domeniul transporturilor de mărfuri, trasând o imagine de ansamblu cât se poate de clară în privința responsabilităților celor două părți implicate în tranzacție: vânzătorul și cumpărătorul. Actualizate o dată la 10 ani, regulile Incoterms s-au bucurat ultima oară de acest update în 2020, iar despre modificările aduse și noua listă de specificații, privind responsabilitățile cumpărătorilor și vânzătorilor (costuri, riscuri, asigurarea bunurilor), discutăm chiar acum:

Regulile Incoterms: Ce modificări s-au făcut în 2020?

Comparativ cu ediția lansată în 2010, Incoterms 2020 vine cu 2 modificări importante:

  • DAT (livrat la terminal) este redenumit DPU (livrat la locul descarcat);
  • FCA (transportator gratuit) permite acum emiterea de facturi după încărcare.

Regulile Incoterms 2020: Alte modificări ce trebuie precizate

În afară de modificările amintite puțin mai sus, noul set de legi pentru transporturi naționale și internaționale de mărfuri revine în atenția celor interesați și cu alte modificări esențiale:

  • CIF (Cost, Asigurare și Marfă) și CIP (Transport și Asigurări plătite) determina condiții actualizate pentru asigurarea standard, cu precizarea că nivelul de asigurare rămâne negociabil între cumpărător și vânzător.
  • FCA (transportator gratuit), DAP (livrat la locul), DPU (livrat la locul descărcat) și DDP (livrat taxele plătite) sunt reguli ce vizează acum vânzătorul și cumpărătorul care se ocupă de organizarea propriului transport de marfă, fără a apela la terți.
  • Incoterms 2020 se concentrează mai mult pe importanța obligațiilor legate de securitate.
  • Notele de orientare, pe care Incoterms 2010 le oferea utilizatorilor sunt acum înlocuite de “Notele explicative pentru utilizatori”, iar parcurgerea acestora este acum mult mai simplu de realizat.

Regulile Incoterms 2020 pentru toate mijloacele de transport

1. EXW - Ex-Works
Vanzatorul livrează mărfurile la sediul vânzătorului, sau într-o alta locație desemnată (uzină, fabrică, depozit etc). Vânzătorul nu are obligația de a încărca bunurile pe niciun autovehicul de preluare, nici de a efectua formalități pentru export, în cazurile în care acestea se aplică.

2. FCA - Free Carrier
Vânzătorul își îndeplinește obligația de livrare în momentul în care a predat marfa vămuită pentru export, în grija cărăușului desemnat de cumpărător la locul sau punctul convent. În cazul în care cumpărătorul nu indică un punct precis, vânzătorul poate alege un punct de la locul / raza teritorială menționată, de unde cărăușul va prelua marfa în custodie.

3. CTP - Carriage Paid To
Vânzătorul plătește pentru transportul mărfii către destinație. În momentul în care marfa a fost predată cărăușului, riscurile de pierdere / deteriorare și alte cheltuieli cauzate de evenimente petrecute după predarea mărfii cărăușului, trec de la vânzător la cumpărător. Vânzătorul poate oferi mărfurile cumpărătorului la locul agreat, pentru modalitatea de transport agreată. Dacă se optează pentru aceasta variantă, vânzătorul nu garantează că mărfurile vor ajunge la destinatie în stare bună sau în cantitatea menționată. Acest lucru se datoreaza faptului ca transferul riscurilor are loc odată cu predarea mărfurilor către transportatorul desemnat.

4. CIP - Carriage and Insurance Paid To
Vânzătorul livrează mărfurile și transferă riscul cumpărătorului, predându-le transportatorului contractat de vânzător, oferind posesia fizică a acestora în modul și la locul corespunzător mijloacelor de transport utilizate. Odată ce mărfurile au fost livrate cumpărătorului, vânzătorul nu mai garantează ca mărfurile vor ajunge la destinatie în stare bună sau în cantitatea menționată. Acest lucru se datoreaza faptului ca transferul riscurilor are loc odată cu predarea mărfurilor către transportatorul desemnat.

5. DAP - Delivered at Place
Vânzătorul livrează atunci când bunurile sunt plasate la dispoziția cumpărătorului pe mijlocul de transport de sosire pregătit pentru descărcare, la locul de destinație desemnat. Vânzătorul își asumă toate riscurile implicate de aducerea mărfurilor la locul de destinație numit, sau la punctul convenit din acel loc.

6. DPU - Delivered at Place Unloaded
Vânzătorul livrează mărfurile și transferă riscurile cumpărătorului, atunci când mărfurile, odată descărcate din mijlocul de transport sosit, sunt puse la dispoziția cumpărătorului la un loc de destinație numit sau la punctul desemnat în acel loc, în cazul în care este convenit un astfel de punct. Vânzătorul își asumă toate riscurile implicate în aducerea și descărcarea mărfurilor la destinație. DPU este singura regulă din setul Incoterms 2020 care impune vânzătorului descărcarea mărfurilor la destinație.

7. DDP - Delivered Duty Paid
Vânzătorul își îndeplinește obligația de livrare în momentul în care marfa a fost pusă la dispoziția cumpărătorului, la locul convenit din țara importatoare. Vânzătorul trebuie să suporte toate cheltuielile și riscurile legate de aducerea mărfii în acest loc, inclusiv a taxelor vamale, a altor taxe și speze oficiale care se plătesc la import, precum și a costurilor și riscurilor de îndeplinire a formalităților vamale.
Regulie Incoterms 2020 pentru transporturile de marfă navale

8. FAS - Free Alongside Ship
Vânzătorul livrează mărfurile cumpărătorului atunci când mărfurile sunt plasate de-a lungul vasului nominalizat de cumpărător în portul de expediere numit (ex: pe chei sau pe o barjă), sau când vânzătorul achiziționează bunurile de livrat. Riscul de deteriorare a bunurilor se pierde atunci când mărfurile sunt plasate de-a lungul vasului, cumpărătorul suportând toate costurile din acel moment.

9. FOB - Free on Board
Vânzătorul livrează bunurile la bordul navei desemnate de cumpărător în portul de expediție, sau achiziționează bunurile deja livrate astfel. Riscul de pierdere este transferat atunci când bunurile ajung la bordul navei, cumpărătorul suportând toate costurile începând din momentul respectiv.

10. CFR - Cost and Freight
Vânzătorul livrează bunurile la bordul navei, sau achiziționează bunurile deja livrate astfel. Riscul de pierdere sau deteriorare a mărfurilor se transferă atunci când mărfurile sunt la bordul navei. Astfel, se consideră că vânzătorul și-a îndeplinit obligația de a livra mărfurile, indiferent dacă acestea ajung la destinație în stare bună, în cantitatea declarată sau dacă nu mai ajung deloc. Vânzătorul nu este obligat să asigure bunurile, responsabilitatea de a procura o poliță de asigurare revenindu-i cumpărătorului.

11. CIF - Cost, Insurance and Freight
Vânzătorul livrează bunurile la bordul navei, sau achiziționează bunurile deja livrate astfel. Riscul de pierdere sau deteriorare a mărfurilor se transferă atunci când mărfurile sunt la bordul navei, astfel încât se consideră că vânzătorul și-a îndeplinit obligația de a livra, indiferent dacă mărfurile ajung sau nu la destinație în stare bună, în cantitatea declarată sau dacă nu mai ajung deloc.

Iată care regulile Incoterms 2020. Pentru mai multe informații despre aplicabilitatea acestora, accesați site-ul oficial al Camerei de Comerț Internațional (ICC).

Sursa foto: drive.google.com/file/d/1VZ1cpg-R0p386n72oXDsHe-x--o0aK_Y/