Bucuresti

5 greșeli de evitat la deschiderea unui local

5 greșeli de evitat la deschiderea unui local

Detalii stire

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 5 luni si 3 saptamani
Apartine de
DWF
Vizualizari
111

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Mulți antreprenori aflați la început de drum sau chiar consacrați în afaceri își încearcă norocul în domeniul ospitalității, pentru că este o activitate interesantă, diversă, și, dacă este abordată corect, profitabilă. Totuși, în condiții economice și sociale potrivnice, deschiderea unui restaurant poate fi o loterie, mai ales, dacă proprietarul nu cunoaște modalitățile de organizare a activității și de promovare a businessului. Iată care sunt cele mai frecvente 5 greșeli de evitat la deschiderea unui local:

1. Lansați un concept greșit de restaurant
Chiar dacă sunt la modă restaurantele orientale sau bistrourile vegane, dacă vreți să începeți o afacere în ospitalitate, trebuie să alegeți, cu atenție, conceptul de restaurant pe care să-l dezvoltați. De aceea, cercetați nevoile pieței și adaptați-vă la cerințele clienților existenți și potențiali, pentru ca oferta dumneavoastră să fie adaptată zonei unde veți deschide localul, specificului gastronomic și profilului consumatorilor. Cu siguranță că ați visat multă vreme la acel restaurant cochet cu farmec parizian sau la o cafenea cu ștaif, ca la Milano dar, dacă vreți să aveți succes, porniți de la nevoile clientului, atunci când stabiliți decorurile, meniul, prețul, modalitatea de servire, amplasarea meselor.

2. Oferiți un meniu prea stufos
Din dorința de a impresiona clienții, mulți patroni de restaurante fac această greșeală și încarcă oferta de mâncăruri, ca să-i impresioneze pe clienți. Nimic mai greșit. Oamenii nu au răbdare să citească meniuri ca niște cataloage de produse, în care să se rătăcească printre feluri, mai ales dacă localul pe care-l deschideți este unul cu specific simplu, fără pretenții. Această abordare este periculoasă și pentru finanțele afacerii, pentru că, dacă vreți să oferiți un meniu stufos, trebuie să faceți stocuri pe măsură. Asta înseamnă că veți bloca sume importante de bani în achiziționarea unor ingrediente pe care le folosiți rar și care sunt perisabile, care se vor strica în depozit și veți înregistra pierderi înainte de a începe să faceți vreun profit. Încercați să realizați meniuri personalizate de la Adhouse, ca să prezentați clienților oferta localului într-o manieră atractivă, clară, care să pună în valoare produsele și specialitățile culinare, dar și imaginea restaurantului.

3. Recrutați angajați fără experiență
Deficitul de forță de muncă dar și dorința de a economisi bani cu plata salariilor îi determină pe mulți antreprenori să angajeze oameni fără experiență, cu argumentul că merge și așa, învață ei, doar, toată lumea are acasă o bucătărie.
Nu este adevărat, meseria de bucătar este o adevărată artă, iar priceperea și măiestria chefului sunt cheia pentru succesul unui local. De asemenea, ospătarii trebuie să fie bine instruiți, să cunoască bine produsele pe care urmează să le recomande clienților și să se priceapă la vinuri.
Oamenii sunt cei care asigură succesul sau, dimpotrivă, cauzează eșecul unei afaceri în ospitalitate. De aceea, la deschiderea unui local, asigurați-vă că formați o echipă valoroasă, alături de care să porniți cu șanse reale pe o piață cu mare concurență, cum este cea a restaurantelor.

4. Neglijați promovarea noului local
Tot din motive de economie, mulți antreprenori amână sau chiar neglijează total promovarea noului local. Astfel, ei periclitează succesul, uneori, chiar șansele de supraviețuire ale localului respectiv. De aceea, aveți grijă să includeți în bugetul de lansare o sumă suficientă pentru realizarea firmei, a unui logo propriu pe care să-l imprimați pe șervețele, flyere, table mats, să aveți un website profesionist, pentru că oamenii află, din online, detaliile despre noul loc și tot acolo veți primi și primele recenzii. Trebuie să fiți prezenți în social media și chiar să inițiați campanii de promovare online. Trebuie să deveniți cunoscuți printre cei care obișnuiesc să iasă în oraș, să ia masa sau să comande mâncare pentru acasă.

5. Ignorați procedurile de funcționare
La început de drum cu o nouă afacere totul costă, iar încasările întârzie să apară. De aceea, mulți antreprenori sunt tentați să sară peste etape, ca să reducă din cheltuieli și să diminueze eforturile echipei. În acest context, ei ignoră să stabilească proceduri clare de funcționare, prin care să organizeze fluxurile de producție, protocolul de stocare a alimentelor, regulile de igienă, normele de securitate a muncii și de siguranță în funcționare. În lipsa acestora, afacerea riscă să devină haotică, să funcționeze din inerție și, în cele din urmă, să eșueze.

Acordați atenția cuvenită tuturor acțiunilor necesare și evitați aceste greșeli la deschiderea unui local, ca să porniți cu dreptul în afacerea pe care vreți s-o începeți în domeniul ospitalității.

Sursa foto: piqsels.com/en/public-domain-photo-fzdux