Bucuresti

Strategia de vânzări: 3 sfaturi pentru a obține rezultatele dorite

Strategia de vânzări: 3 sfaturi pentru a obține rezultatele dorite

Detalii stire

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 1 luna si 1 saptamana
Apartine de
DWF
Vizualizari
68

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Domeniul de marketing și metodele de vânzare se îmbunătățesc constant datorită platformelor digitale care permit astăzi analize complexe asupra comportamentului consumatorilor. Poți să îți îmbunătățești strategia de vânzare cu 3 sfaturi simple pentru a obține rezultatele dorite.

1. Automatizează procesul de vânzare
Datorită instrumentelor digitale care eficientizează orice activitate repetitivă, poți implementa un sistem tehnologic care să te ajute cu procesul de vânzare. Automatizarea reprezintă procesul prin care utilizezi mijloacele digitale puse la dispoziție de furnizori specializați pentru a duce la bun sfârșit anumite activități fără nevoia de intervenție umană.

Poți utiliza soluții ERP pentru vânzări destinate automatizării următoarelor activități:

  • Campanii
  • Comenzi
  • Reguli de vânzare
  • Comisioane angajați
  • Suport
  • Mentenanță
  • Ofertare.

Prin utilizarea instrumentelor de automatizare, poți economisi timp prețios în multe etape ale ciclului de vânzare și poți crește productivitatea pentru alte sarcini mai importante. În plus, reușești să creezi o cultură inovativă care te va ajuta să găsești soluții eficiente în orice context de vânzare care pare nefavorabil la început.

2. Folosește-te în mod regulat de analizele SWOT
Analizele SWOT sunt o bună sursă de identificare a punctelor forte și celor slabe și a rezultatelor obținute în urma acestora. Realizarea analizelor într-un interval de 6 până la 12 luni te poate ajuta să vezi îmbunătățirile strategiei de vânzare pe care le-ai pus în practică, dar și factorii care te împiedică să ai rezultate mai profitabile.

Ia în considerare punctele slabe, amenințările externe (threats) și obstacolele interne care te împiedică să îți atingi obiectivele strategice. Analizează motivele pentru care nu există mai multe vânzări sau o bază de clienți mai complexă, dar și motivele pentru care întâmpini greutăți în încheierea unor contracte de vânzare. Astfel, poți să înțelegi ce produse sau servicii se vând bine, de ce și care este profilul consumatorului pe care trebuie să îl vizezi mai mult. În plus, vei avea nevoie de toate aceste informații pentru a-ți construi sau redefini planul strategic de vânzare.

3. Creează profilul clienților
Atunci când pui cap la cap o strategie de vânzare, gândește-te la tipul de clienți pentru care vinzi produsele sau serviciile sau la baza deja existentă și fidelă pentru a atrage noi consumatori. Potrivit unui studiu realizat de Alice Heiman, LLC, clienții fideli, existenți sunt cei care creează profitabilitatea anuală a unei companii. Studiul a concluzionat că o parte din acești clienți (20%) generează aproximativ 80% din profitul anual al companiei.

Chiar dacă aceștia sunt cei mai valoroși clienți ai companiei, nu toți au același comportament de cumpărare. De aceea, vei avea nevoie să creezi un profil al clienților care au în comun același comportament de achiziționare, devenind mult mai ușor să creezi campanii sau mesaje de vânzare pentru a crește șansele de a încheia o tranzacție cu aceștia.

O strategie de vânzare eficientă trebuie creată astfel încât să preconizeze tendințele de cumpărare ale consumatorilor. Astăzi, o serie de soluții digitale oferă posibilitatea generării unor rapoarte complexe cu ajutorul cărora să fii cu un pas în fața a ceea ce își doresc clienții.

Sursa foto: shutterstock_695563447.jpg